Business Challenge 29. rész
– Hogyan kezdj el JÓL blogolni? –

Üdvözöllek a Business Challenge 29. részében!

A blogolás fontos. Ha még nem írtál egyetlen egy blogcikket és úgy érzed, hogy nagyon távol áll Tőled a blogolás, akkor békélj meg a gondolattal, hogy sajnos muszáj lesz beletanulnod.

Ennek egy oka van, mégpedig az, hogy minél nagyobb a kiáramlás, akkor idővel annál nagyobb lesz a beáramlás.
Ez azt jelenti, hogy minél több tartalmat gyártasz, annál többen fognak követni és annál több megrendelésed lesz a végén. Ennyire egyszerű a képlet.

A legtöbben azért félnek belefogni a tartalomgyártásba, mert nem biztosak magukban, illetve nem tudják, hogy hogyan induljanak el.

A legegyszerűbb, ha végzel egy alapos piackutatást és megnézed, hogy a célcsoportod honnan gyűjti be a számára fontos, hasznos és érdekes infókat és hogy egyáltalán milyen csatornákat használnak. Milyen honlapot néznek, milyen blogot, illetve facebook oldalt követnek, mikre adják a legtöbb látjkot, stb.

Ha kielemezted a versenytársaidat és ezekkel tisztában vagy, akkor össze kell gyűjtened a legnépszerűbb bejegyzések témáit és ezt elsőként fel tudod dolgozni.

A blogoláskor fontos, hogy populáris témát válassz, amit a saját egyéniségeddel kiszínesítve egy nagyon jó cikket fogsz tudni megírni.

Nyilván azért az időt meg kell adnod magadnak, tehát nem fogsz feltétlenül első blogcikként az index főoldalára kerülni, viszont könnyen meglehet, hogy a 100. cikked már nagyon nagy átütő sikert fog tudni elérni.

Ami a blogolásban, vagy egyébként a tartalom gyártásban az a jó, hogy egyszer megírsz egy érdekes cikket, akkor azt elkezdik az emberek oszotgatni, rátalálnak a google robotok és organikusan is elérhetik az oldalt.

Egy cikk nyilván nem fog világmegváltást eredményezni, viszont ha a hónapok, vagy az évek alatt összejön néhány száz cikk, akkor abból azért egész szép stabil napi oldallátogatottságot lehet elérni.

Erre egy nagyon jó példa a minner.hu. Ez egy üzleti magazin, mára már kb. 2.000 cikkel és bitang jó olvasottságot érnek el az oldalon.

Ha elakadsz egy cikk megírásakor, akkor érdemes megnézni külföldi példákat. Erre egy nagyon jó megoldás, ha felmész az amazon.com-ra és rákeresel egy adott angol kulcsszóra a könyv kategóriában, ami a szakmádhoz, vagy iparágaddal kapcsolatos.

A megjelenő könyvek címei hatalmas ötlet-halmazzal fognak Téged ellátni, csak győzz közülük választani.

A másik fontos tanács, hogy mától kezdd el mindenhol gyűjteni a téma ötleteket. Legyen nálad mindig legalább egy jegyzetfüzet, vagy egy mobiltelefon és ha jön egy gondolat, vagy meglátsz valamit, ami elindít benned valamit, akkor azt írd fel. Még ha egy álom hatására villan be egy ötlet, azt is írd le!

Így el tudod azt érni, hogy néhány héten belül lesz több száz téma ötleted, amiket már csak meg kell írni 🙂

Ha végignézted a videót, akkor most töltsd ki a munkafüzet mai részét.

Ha még nincs meg a munkafüzeted, akkor egy kicsit lejjebb görgetve tudod kérni PDF formátumban.

Ha kérhetlek, akkor kérlek oszd meg a facebook oldaladon ezt a mai részt, mármint ha tetszett. Szerintem igen sok érdekes dolog elhangzik a videóban és sok ismerősödnek lehet hasznos. Ehhez csak kattints az oldal alján lévő kék gombra.

Még egy fontos dolog: ha Pesten laksz, akkor gyere le az UP center közösségi irodába és próbáld ki ingyen egy teljes napig . Ehhez csak mondd be megérkezéskor a Business Challenge jelszót és már helyet is foglalhatsz és egész nap dolgozhatsz!
Itt megtalálsz mindent az UP centerről: http://upcenter.hu

Business Challenge

Business Challenge

A Business Challenge-hez jár egy online munkafüzet és 20 vállalkozási ötlet, amit emailben fogok elküldeni!
A Te példányod hova küldhetem?