Business Challenge 22. rész
– Email marketing alapok –

Üdvözöllek a Business Challenge 22. részében!

Ma már abszolút nem megkerülhető az email marketing, mégis nagyon sok vállalkozó vagy abszolút nem, vagy pedig “csak” nem jól csinálja. Pedig szerintem ez az a fő platform, amin keresztül a leginkább el lehet jutni az emberekhez.

Az egyik részben már említettem, hogy egy sikeres vállalkozás felépítéséhez három dologra van szükség:

  • nagy és minőségi listára
  • kiérdemelt bizalomra
  • triggerelt kampányokra

A lista azért kell, hogy tudj nekik rendszeresen kommunikálni. Erre pedig a legjobb csatorna még mindig az email.

Az email marketing a 2000-es évek elején-közepén kezdte el fénykorát élni Magyarországon.
Akkortájt még nagyon kevés cég kezdett el email címeket gyűjteni és tömeges emaileket küldeni.
Ebben az időszakban még az is működött, hogy “Iratkozz fel hírlevelünkre” és lazán beregisztráltak.
Mára már sajnos ez nagyon nem működik, mert rengeteg cég rosszul értelmezte az email marketing fő célját.

Az én értelmezésemben az email marketing arról szól, hogy emailben értéket tudjunk adni az embereknek. Hogy a blog és a facebook posztok mellett emailben is át tudjuk adni a követőinknek a gondolatainkat, ezáltal még mélyebb kapcsolatot tudjunk kialakítani velük.

Ezzel szemben a legtöbb cég úgy kezdett el emaileket küldeni, hogy “Csak ma 50% árakció, gyere és vegyél!”. És folyton ilyen sales tartalmú emaileket küldtek ki és sajnos a mai napig küldenek is.

Ennek köszönhetően az emberek nagy többsége már undorodik a hírlevéltől és nem is adják meg már szívesen az email címüket.

Vagy megadják, de nem az elsődleges címüket, mivel szinte minden embernek van egy “SPAM” email címe, ahova a különböző reklám emaileket gyűjtik. Ez tehát a szemetes email címük.

Vállalkozóként azonban nekünk az lenne a célunk, hogy olyan bizalmat alakítsunk ki a követőinkkel, hogy ők az elsődleges emailjüket adják oda, mivel akkor fogunk tudni a leghatékonyabban kommunikálni feléjük.

Szóval ha az alap célját már megérted az email marketingnek, akkor onnan már jó úton fogsz haladni. Szóval értékadás, értékadás, értékadás. És mérsékelten legyen sales üzenet, de az is inkább tanítói köntösbe bújtatva.

A Gmail is érzékeli azt, hogy ki hogy hírlevelezik. A nagy számú megnyitott emaileket, az emailekben lévő akció gombokra való kattintást, a válasz emaileket mind-mind érzékeli a gmail és ezeket jutalmazza is. Tehát tényleg fontos, hogy a feliratkozóidra ne strigulaként nézz rá, hanem tényleg hús-vér emberekre, akiknek segíteni akarsz a problémájuk megoldásában. Ettől fog jól működni a kettőtök közötti kommunikáció.

Ha most kezdesz el adatbázist építeni és emaileket küldeni a követőidenk, akkor a Salesautopilot-ot javaslom, mivel nagyon sok mindent meg lehet benne csinálni.

Kezdőknek azért javaslom, mert havi 400 email kiküldésig ingyenesen használható bármiféle funkciókorlátozás nélkül.

Ezen felül egészen könnyedén meg lehet például azt csinálni, hogy az aktivitás szerint külön-külön üzenet mehet azoknak, akik havi 1-2 alkalommal nyitják meg a leveled és lehet egy teljesen más kommunikáció azoknak, akik minden egyes emailed megnyitják.

Gondolj csak bele, hogy mekkora segítség az, ha tudod, kik a legjobb követőid, a legaktívabb olvasóid, mivel ha kijössz egy új termékkel/szolgáltatással, akkor ezek az elkötelezett olvasók nagy eséllyel elsők között fognak vásárolni nálad.

Az email marketingbe kicsit jobban el fogunk mélyülni a későbbiekben, most első lépésként próbáld beregisztrálni a fiókod és kezdj el ismerkedni a programmal.

Ha végignézted a videót, akkor most töltsd ki a munkafüzet mai részét.

Ha még nincs meg a munkafüzeted, akkor egy kicsit lejjebb görgetve tudod kérni PDF formátumban.

Ha kérhetlek, akkor kérlek oszd meg a facebook oldaladon ezt a mai részt, mármint ha tetszett. Szerintem igen sok érdekes dolog elhangzik a videóban és sok ismerősödnek lehet hasznos. Ehhez csak kattints az oldal alján lévő kék gombra.

Még egy fontos dolog: ha Pesten laksz, akkor gyere le az UP center közösségi irodába és próbáld ki ingyen egy teljes napig . Ehhez csak mondd be megérkezéskor a Business Challenge jelszót és már helyet is foglalhatsz és egész nap dolgozhatsz!
Itt megtalálsz mindent az UP centerről: http://upcenter.hu

Business Challenge

Business Challenge

A Business Challenge-hez jár egy online munkafüzet és 20 vállalkozási ötlet, amit emailben fogok elküldeni!
A Te példányod hova küldhetem?