Business Challenge 19. rész
– Landing oldal készítése –

Üdvözöllek a Business Challenge 19. részében!

A Landing page, vagy magyarul érkezési oldal a céged talán legfontosabb kapuja. Ezt azért gondolom így, mert ha jó a csali terméked, ráadásul brutál jó a Landing oldalad, akkor nagyon-nagyon jó lesz a feliratkozási arányod. És gondolom ebből az egyszerű képletből könnyen kitalálod, hogy a jó ajánlat, a jó landing oldal fogja azt eredményezni, hogy végül brutál jók lesznek a feliratkozási számaid.

De nézzük is meg, hogy pontosan hogyan épül fel egy ilyen Landing oldal.

Előljáróban annyi, hogy egy landing oldalnak rövidnek kell lennie. Szóval nem szabad kilóméternyi hosszú szöveget rázsúfolni erre az oldalra, mivel az embereknek nincs idejük első érintkezésre hosszú hosszú tartalmat átolvasni. Éppen ezért valami rövidet, ütőset kell kitalálnod. Egyébként a net tele van nagyon jó Landing page design ötletekkel, nyugodtan mazsolázz közülük.

A Landing page 9 főbb részből állhat. Azért írom feltételes módban, mert nem kötelező mindegyik elemet Neked is felhasználnod, azonban azt tudnod kell, hogy minél több elemet kihagysz ebből a listából, annál jobban romlani fog a feliratkozási arány.

1) Célcsoport megszólítása

A Landing page legtetején lehet egy keskeny sávban a célcsoport megszólítása: pl. egy fogyi biznisznek lehet ez: “Fogyni vágyó nők figyelem!” Aki nő és súlyproblémái vannak, az tuti fel fogja rá kapni a fejét.

A szegmens torta technika részben (Epizód 08) beszéltünk erről, hogy érdemes olyan célcsoport szegmenseket létrehozni, akiknek egységesen lehet kommunikálni. Ha azt a részt jól megcsináltad, akkor most ott van 3-5-7-10, vagy bármennyi ilyen szegmensed. Szóval most kapaszkodj meg, mert amit most mondani fogok, lehet sokkoló lesz: minden szegmensnek külön Landing oldalt kell létrehoznod! De nyugi, tök egyszerűen lehet leduplikálni egy-egy ilyen Landing oldalt és csak ezt a célcsoport megszólítás részt kell kicserélned, meg persze majd a facebook hirdetésed kreatívját kell úgy megcsinálnod, hogy ott is fel lehessen tüntetni ezt a célcsoport szegmenst.

2) Címsor

Ez fogja megragadni a Landing oldaladra látogatót. Ha a címsor ütős és betalál, akkor tovább fogja olvasni az alcímet. És itt el is érkeztünk a lényeghez. A címsornak egyetlen egy feladata van: hogy az oldalon tartsa az embert és rávegye, hogy elolvassa az alatta lévő alcímet. Ennyire egyszerű. Fontos, hogy 8-10 szónál ne legyen hosszabb a címsor és ha lehet akkor 1, de maximum 2 sorban ki kell férnie. Itt lehet nagyon nagy méretű (60-80px) méretű betűméretet is használni.

3) Alcím

Az alcímnek folytatnia kell a gondolatot, amit a címsorban elkezdtél felvázolni. Az alcím már lehet kicsit hosszabb, akár 3-4 sornyi is és a betűméret itt már lehet kisebb, 30-35px nagyságú.

Az alcím célja, hogy kattintson a CTA gombra, vagy töltse ki a feliratkozó űrlapot. Ezt ki is lehet írni, hogy … és most kattints a piros gombra! / …és most töltsd ki ezt az űrlapot!

4) Mockup

Egy info terméket vizuálisan is meg kell jeleníteni, mert sokkal jobban el fogja tudni képzelni az illető, ha egy vizuális anyagot kézzel fogható tárgyként mutatunk be. Ennek nagyon szépnek, gusztusosnak kell lennie, hogy a látogató meg akarja szerezni.

5) Előnyök felsorolása

Itt össze kell gyűjteni 5-6 ilyan előnyt, ami a célpiac számára fontos lehet és ami a csalitermékre igaz. Ezt egyszerűen zöld pipás felsorolásként meg lehet jeleníteni.

6) CTA gomb, vagy egyből az űrlap

A CTA gomb Call To Action-t, tehát cselekvésre buzdítást jelent. A gomb legyen nagy, színben térjen el a honlapon megtalálható összes színtől és a szöveg rajta felszólító legyen: Kattints ide / Töltsd le ingyen / Igen, kérem a XY pdf-et.

Űrlap esetében annyi a fontos gondolat, hogy 2 mezőnél ne legyen több, tehát minél kevesebb adatot kérj be. Az email címet kötelező jelleggel, a Keresztnév pedig opcionálisan. Az mégis jó, ha az ember olyan emailt kap, ahol a nevén köszöntik.

7) Összefoglaló, hogy miért éri meg feliratkozni és mit fog kapni

A mockup, a gomb/űrlap alá egy rövid, egy soros összefoglalót lehet írni, hogy miért éri meg neki letölteni az adott csaliterméket. Pl.: A PDF-ben olvasottak segítségével hatékonyabban fogod tudni ezt meg ezt meg ezt, ezzel ezt meg ezt az eredményt fogod tudni elérni.

8) Ügyfél vélemények, testimonial

Ha az ember azt látja, hogy már mások is letöltötték és kipróbálták a csalidat, akkor könnyebben rá fog bólintani. A csúnyán szólva “nyáj mentalitás”, tehát hogy az ember azt csinálja, amit a többi ember. Ez egy megerősítés, ami nagyon jól működik.

9) Lábléc a kötelező elemekkel

A szokásos dolgok kerüljenek fel ide: ÁSZF, Minden jog fenntartva, kapcsolati adatok. De ide sem kell túl sok minden, mivel tudod, nem az a cél, hogy az ember elkattintson az oldalról.

Oké, ezzel a Landing Page elkészítés alapjait átnéztük.

Ha végignézted a videót, akkor most töltsd ki a munkafüzet mai részét.

Ha még nincs meg a munkafüzeted, akkor egy kicsit lejjebb görgetve tudod kérni PDF formátumban.

Ha kérhetlek, akkor kérlek oszd meg a facebook oldaladon ezt a mai részt, mármint ha tetszett. Szerintem igen sok érdekes dolog elhangzik a videóban és sok ismerősödnek lehet hasznos. Ehhez csak kattints az oldal alján lévő kék gombra.

Még egy fontos dolog: ha Pesten laksz, akkor gyere le az UP center közösségi irodába és próbáld ki ingyen egy teljes napig . Ehhez csak mondd be megérkezéskor a Business Challenge jelszót és már helyet is foglalhatsz és egész nap dolgozhatsz!
Itt megtalálsz mindent az UP centerről: http://upcenter.hu

Business Challenge

Business Challenge

A Business Challenge-hez jár egy online munkafüzet és 20 vállalkozási ötlet, amit emailben fogok elküldeni!
A Te példányod hova küldhetem?