Business Challenge 8. rész
– Célpiac kiválasztása –

Üdvözöllek a Business Challenge 8. részében!

Ez az egyik kedvenc témám, mivel ez határozza meg a későbbi sikerességed. Ez talán az egész vállalkozásod egyik alappontja: tudd, hogy kinek akarsz eladni, tehát hogy ki a célcsoportod.

Van erre egy nagyon jó példa: ha lenne egy lángosozód, és bármit kívánhatnál, hogy sikeres lehess, akkor mi lenne ez az egy kívánságod?
Ott nyitnád meg a standod, ahol sok ember van?
Ott próbálnál szeretncsét, ahol Te lehetsz a legolcsóbb? Mondván akkor Téged fognak választani?
Te árulnád a legjobb lángost a városban?
Tiéd lenne a leggyorsabb kiszolgálás?

Ezek fontos tulajdonságok, de nem ezen múlik a sikerességed. Én egy dolgot kérnék csak, viszont azzal tuti sikeressé válna a lángolozó: ott akarok letelepedni, ahol az éhes tömeg van!

Azért írtam le ezt a rövid kis példát, hogy szemléltessem, hogy az éhes tömeg, tehát a potenciális vásárlók azok, akik miatt az egész vállalkozást csinálod. Ezért viszont égető fontosságú az, hogy tudj róluk mindent.

Ahogy a videóban is beszélek róla, tudnod kell, hogy hol él, mit dolgozik, hány éves, milyen nemű, mivel foglalkozik, mennyit keres, milyen magas, hány kiló, hogy öltözködik, mi a kutyája neve, van-e családja, milyen autója van, hova szokott járni nyaralni, hányas lába van, mi a kedvenc színe, mi a hobbija, hogy viselkedik, mikor a barátaival van, milyen médiát néz, mennyit facebookozik, milyen oldalakat követ, milyen filmeket néz, mi a kedvenc rádiója, hol szokott vásárolni, stb.

Most csak egy néhányat összeírtam, ami így fél perc alatt eszembe jutott, de ez nyilván nagyban függ az iparágadtól, hogy Neked miket lenne érdemes tudnod a célcsoportodról, a lényeg, hogy ezek releváns információk legyenek, aminek birtokában két dolgot kell csinálnod:

1: ez alapján fejlessz terméket, szolgáltatást.
Ha a célcsoportod mondja meg, hogy mire van szüksége és Te ezt meg is adod nekik, akkor nagy eséllyel sikeres lesz a vállalkozásod. Ha van a fejedben valami, amire a piac abszolút azt a jelzést adja, hogy nincs rá igény, akkor inkább égesd fel az ötleted és kezdj bele másba, minthogy csomó időt, energiát, pénzt beleölj egy nem működő dologba.

2: ez alapján fogsz tudni a célpiacod nyelvezetével kommunikálni. 
Ez óriási jelentőségű gondolat! Akkor fognak Téged választani, ha a kommunikációdból azt érzik, hogy Te a barátjuk vagy, mivel úgy viselkedsz, mint ők. Gondolj csak bele, egy informatikus zseni hogy tudna eladni mondjuk egy rúzst egy plázacicának? Ég és föld a kettőjük nyelvezete, ezért nagy eséllyel nem azt a kommunikációs stílust, nem azokat a szófordulatokat használnák, ami a másiknál eredményt tudna elérni.
Azonban ha tudod, hogy hogyan beszél a célcsoportod, milyen szavakat használ, tudod, hogyan gondolkodik, akkor nagy eséllyel Te is tudsz úgy szólni hozzájuk, ami aztán meg fogja hozni a várva várt eredményt.

A másik fontos gondolat, hogy legyen egy tökéletes vevő-típusod, tehát egy Buyer Persona-d. Ez azt jelenti, hogy legyen megszemélyesítve az a tökéletes vevőd, aki a legtöbbet és legszívesebb fog Nálad vásárolni és akivel a legjobb kapcsolatot ápolod.
Ha körvonalazni tudod ezt a személyt, mégha jelenleg fiktív személy is, akkor fogod tudni, hogy kire célozz a hirdetéseidben, hogy kinek írd a hírleveleket, vagy a blogbejegyzéseket és hogy milyen problémára milyen megoldást keress.

Vannak marketing oktatók, akik azt javasolják, hogy a nagy piacból válassz ki egy célcsoportot és célozz csak rájuk, a többit felejtsd el.
Ez részben jó megközelítés, de van jobb. Mit szólnál, ha mindenki a célcsoportod lenne? Tudom, ez ellentmond a fentebb leírtakkal, de rögtön kifejtem, hogy hogyan lehetséges ez: a szegmenstorta technikával. Ez azt jelenti, hogy „mindenkire célzunk”, csak szegmensre szabottan kommmunikálunk.

Ehhez azonban meg kell határoznunk azokat a szegmenseket, akiknek aztán később egységesen fogunk tudni kommunikálni.
Ha viszont ismered a nagy célcsoportod, akkor ebből több Buyer Persona-t és több szegmenst is ki fogsz tudni alakítani.

A lényeg, hogy a tömeg kommunikáció helyett próbáld minél jobban szétbontani, hogy kinek, mikor, mit és hogyan kommunikálsz.

Összegezve a mai tananyagot, ismerd meg a vevőid és add azt, amire vágynak és amiért szívesen fizetnek. Ha ezt megérted és elkezded alkalmazni, akkor sikeres vállalkozó lesz belőled!

Ha végignézted a videót is, akkor most töltsd ki a munkafüzet mai részét.

Ha még nincs meg a munkafüzeted, akkor egy kicsit lejjebb görgetve tudod kérni PDF formátumban.

Ha kérhetlek, akkor kérlek oszd meg a facebook oldaladon ezt a mai részt, mármint ha tetszett. Szerintem igen sok érdekes dolog elhangzik a videóban és sok ismerősödnek lehet hasznos. Ehhez csak kattints az oldal alján lévő kék gombra.

Még egy fontos dolog: ha Pesten laksz, akkor gyere le az UP center közösségi irodába és próbáld ki ingyen egy teljes napig . Ehhez csak mondd be megérkezéskor a Business Challenge jelszót és már helyet is foglalhatsz és egész nap dolgozhatsz!
Itt megtalálsz mindent az UP centerről: http://upcenter.hu

Business Challenge

Business Challenge

A Business Challenge-hez jár egy online munkafüzet és 20 vállalkozási ötlet, amit emailben fogok elküldeni!
A Te példányod hova küldhetem?