Business Challenge 7. rész
– Értékesítési csatornák –
Üdvözöllek a Business Challenge 7. részében!
A mai részben az értékesítési csatornákról beszélünk, tehát azokról a platformokról, ahol a potenciális ügyfelek találkozhatnak velünk, illetve a vállalkozásunkkal és közvetlen, vagy közvetett módon meg tudják rendelni az adott szolgáltatásunkat, termékünket.
Több, mint 30 ilyen csatorna létezik, ezek közül a legnépszerűbbek a következők, illetve amit kezdő vállalkozóként Nálad is ajánlanék:
- honlap
- webshop
- sales page
- szakmai rendezvények, konferenciák
- adatbázis marketing
- direkt mail
- telesales
- értékesítés webkonferencián
- aukciós portálok
- online apróhirdető oldalak (jofogas.hu, vatera.hu, stb.)
- árukeresők (argep.hu, arukereso.hu)
Ági esetében a fő csatorna elsősorban a honlapja lesz, mivel oda rengeteg hasznos tartalmat fog feltenni és ebből sok érdeklődőre fogunk számítani. Nyilván ebben nagy szerepe lesz a jól felépített termékpiramisnak, tehát aki fellátogat Ági honlapjára, akkor egy logikai szálon fog végig menni, aminek a vége az egyik fő termék, a tanácsadás lesz.
Ezen kívül a rendezvények, illetve személyes találkozók is fontos csatornák lesznek, ezért minél több olyan rendezvényre kell majd eljárnia, ahol a potenciális célközönségével fog tudni találkozni.
A másik fő csatorna Áginál az Affiliate, azaz együttműködő partneri kapcsolatok lesznek, tehát az elkövetkező időszakban minél több ilyen lehetséges partnert kell majd felkutatnia.
Az Affiliate partneri kapcsolatok azért működnek rendkívül jól, mert egy ilyen partnernél már ki van alakítva egy nagyon jó bizalmi szint a követőinél, ezért ha a partner ajánlja Ágit, akkor biztos, hogy sokkal többen megszavazzák neki a bizalmat, mintha a facebookon, hideg hirdetésből jöttek volna.
Ez persze fordítva is működik. Ha Áginak lesz majd egy néhány ezres adatbázisa és egy Affiliate partner épp egy új terméket, vagy szolgáltatást szeretne kampányszerűen értékesíteni (csalitermék – belépő termék – fő termék), akkor Ági kiküld néhány emailt és a tőle származó vásárlások után jutalékot fog kapni. Ez teljesen egy win-win felállás.
Javaslom, hogy Te is kezdj el már most gondolkozni azon, hogy milyen csatornákat tudnál kihasználni.
Ha végignézted a videót, akkor most töltsd ki a munkafüzet mai részét.
Ha még nincs meg a munkafüzeted, akkor egy kicsit lejjebb görgetve tudod kérni PDF formátumban.
Ha kérhetlek, akkor kérlek oszd meg a facebook oldaladon ezt a mai részt, mármint ha tetszett. Szerintem igen sok érdekes dolog elhangzik a videóban és sok ismerősödnek lehet hasznos. Ehhez csak kattints az oldal alján lévő kék gombra.
Még egy fontos dolog: ha Pesten laksz, akkor gyere le az UP center közösségi irodába és próbáld ki ingyen egy teljes napig . Ehhez csak mondd be megérkezéskor a Business Challenge jelszót és már helyet is foglalhatsz és egész nap dolgozhatsz!
Itt megtalálsz mindent az UP centerről: http://upcenter.hu

A Business Challenge-hez jár egy online munkafüzet és 20 vállalkozási ötlet, amit emailben fogok elküldeni!
A Te példányod hova küldhetem?