Business Challenge 6. rész
– Verzió számok szerinti fejlesztés –

Üdvözöllek a Business Challenge 6. részében!

Ez a mai rész egy szemléletmódot mutat be, ami akkor lesz igazán hasznos Számodra, ha gyakran úgy érzed, hogy rengeteget dolgozol, de még sincs látványos eredménye.

Ez elsősorban azért lehet, mert a feladatok sorrendje nem a megfelelő. Vagy pedig nem olyan teendőket végzel, amik az eredményeid eléréséhez szükségesek lennének, de ezt Te jobban látod 🙂

Ahogy a videóban is elhangzott, ma a verzió számok szerinti fejlesztésről beszélünk, amivel sokkal gyorsabban el lehet érni eredményeket, mint ha a régi módszert alkalmaznád, tehát hogy egy dolgot megcsinálsz 110%-osra és csak ezután mész át a következő teendőre. Van erre is egy gondolatom, de azt kicsit később fejtem ki.

Kezdésnek nézzünk meg egy gyakorlati példát, ezáltal jobban meg fogod érteni ennek a verzió számok szerinti fejlesztés működését és jelentőségét.
Tegyük fel, hogy van 4 projekted és mindegyikhez jut 3 elvégzendő feladat. Minderre van 4 heted, hogy a hónap utolsó napjához érve készen legyél mindennel. Az alábbi ábrán azt láthatod, hogy a függőleges oszlopok mutatják a projekteket, ahol ki kell gyűlnie a 3 piros pontnak. A piros pontok jelölik ebben az esetben az elvégzett feladatokat.

A cél az lenne, hogy az egy oszlopban kigyűlt 3 feladat az, ami egy eredményt ér.

A feladatmegoldás leggyakoribb módja tehát ez szokott lenni, hogy egy kicsit megcsinálsz ebből, egy kicsit abból, amihez van kedved azzal foglalkozol egy kicsit, aztán mikor megunod, akkor átállsz egy másik munkafolyamatra.

Ennek az az óriási hátránya, hogy az első eredmény, tehát amikor egy oszlopban összegyűlik a három pirospont az a 4. héten lesz csak. Tehát a 4. héten fog bejönni 1.000 pontnyi eredmény.

Nézzük a másik példát, a verzió számok szerinti fejlesztést:

Ebben az esetben meghatározzuk, hogy mik azok a feladatok, amik az első eredmény eléréséhez szükségesek.
Ági esetében, illetve a Te esetedben is az lenne a legjobb, ha a feliratkozók gyűjtését, illetve a közösségépítést el tudod kezdeni minél hamarabb. Tűzzük ki célul, hogy a 7. nap végééig összeraksz egy csaliterméket, egy landing oldalt, egy feliratkozókat gyűjtő rendszert (SalesAutopilot-ban), illetve létrehozod a facebook rajongói oldalad, ahova aztán el tudsz kezdeni posztolni.

Ahogy a lenti ábrán látod, már az első hét végére eléred az első 100 pontos eredményt, ami innentől kezdve a 4. hét végééig hozni fogja ezeket a 100 pontos eredményeket.

A második héten kizárólag a 2. projekt teendőivel szabad foglalkoznod, amivel végezned kell a hét végéig. Ha ez megvan, akkor a második hét végére már az addigi 200 pont eredményedhez (az első és második heti első projektes eredmények összege), amihez most hozzájön a 200 pontos második projekt eredménye. Ez pedig a 4. hét végééig összesen 600 pontnyi eredményt fog Neked hozni.

A harmadik héten elvégzed a harmadik heti feladatokat, amivel 300 pontot kapsz, amihez hozzáadódik az első és második projektből származó eddig pontok összege.

A negyedik héten már csak a negyedik projekttel kell foglalkoznod, ami 400 pontot fog hozni.

És mi az eredmény? Egy ilyen egyszerű stratégiai döntéssel MEG DUPLÁZTAD AZ EREDMÉNYED a hónap végére! Ez szerinted mekkora ugrást jelenthet, hogy képes vagy dupla mennyiségű eredményt előállítani azonos időmennyiség alatt? Szerintem óriásit!!

Ezért tehát verzió számok szerinti fejlesztés, mert az 1.0-s verzióban elkészíted a rendszered első önállóan működő egységét (feliratkozó gyűjtés és közösségépítés), a 2.0-s változatban tovább fejleszted a rendszered, vagy a vállalkozásod, a 3.0-s fejlesztéskor még több mindent pakolsz a rendszeredbe, míg a 4.0-s változatban meg elkészült a tökéletes vállalkozásod.

Ha megnézed a telefonodon lévő applikációkat,  vagy akár bármilyen telefont, akkor ott is megfigyelheted a verziószámokat. Iphone 4-5-6-7-8-10. Mind egyre jobb, egyre több mindent tud, egyre okosabb. Ugyanígy kell a vállalkozásodra is nézni. Minden verziószámmal egy fejlesztési kör végére értél és ezzel elérsz egy bizonyos eredményt. Ezután jövet a következő fejlesztési kör, majd így tovább.

Egy dolgot azonban érdemes figyelembe venni. 

Van egy úgynevezett “tömbösítés” elnevezésű módszer, ami kicsit szembe megy ezzel az iménti elgondolással, de mindjárt elmagyarázom, hogy mi a különbség a tömbösítés és a verzió számok szerinti fejlesztés között.

A tömbösítés azt jelenti, hogy ha egy adott munkafolyamatban benne vagy, és több projekt között szerepel ugyanaz a feladat, akkor azt tömbösítheted. Tehát ha szöveget írsz egy landing oldalra, ami az első heti projekthez tartozik, aztán meg kell írnod egy termék sales oldalnak a szövegét, ami viszont már a második heti projekthez tartozik, akkor azt összevonhatod.

Ez azért fontos gondolat, mert ha ráállsz egy adott munkafolyamatra, akkor sokkal gyorsabban tudsz haladni, mintha megcsinálsz egy adott teendőt, aztán 10-20 perc, amíg átállsz a következőre, elpakolsz, kipakolsz, újabb 10-20 percek mennek el, tehát nem annyira hatékony. Ha viszont benne vagy a szövegírásban, ráált a gondolatod a szövegírásra, akkor érdemes ledarálni ezt a fajta munkát, mert így nagyságrendekkel gyorsabban tudsz haladni, mintha áttetted volna a sales oldal szövegírást a következő hétre, mert akkor újra elő kellett volna venned, gondolkozni rajta, belejönni újra a szövegírásba, lehet nem jött volna úgy az ihlet, mint most, stb. Ez persze csak egy példa, a szövegírás helyett bármi mást írhattam volna.

A különbség egyébként a verzió számok szerinti fejlesztés és a tömbösítés között, hogy az előbbi nagyobb egységet fog össze, tehát több munkafolyamatot, azaz több különálló feladatot ölel át, míg a tömbösítés ugyanazon feladat összegyűjtését és elvégzését jelenti.

Remélem sikerült a mai anyagban egy újabb értékes gondolatot átadni, ha tetszett, akkor oszd meg nyugodtan. Köszi előre is, hogy jó fej vagy 🙂

És akkor most töltsd ki a munkafüzet mai részét, jó munkát kívánok hozzá!

Ha még nincs meg a munkafüzeted, akkor egy kicsit lejjebb görgetve tudod kérni PDF formátumban.

Még egy fontos dolog: ha Pesten laksz, akkor gyere le az UP center közösségi irodába és próbáld ki ingyen egy teljes napig . Ehhez csak mondd be megérkezéskor a Business Challenge jelszót és már helyet is foglalhatsz és egész nap dolgozhatsz!
Itt megtalálsz mindent az UP centerről: http://upcenter.hu

Business Challenge

Business Challenge

A Business Challenge-hez jár egy online munkafüzet és 20 vállalkozási ötlet, amit emailben fogok elküldeni!
A Te példányod hova küldhetem?