Business Challenge 5. rész
– Tárhely és domain név vásárlás –
Üdvözöllek a Business Challenge 5. részében!
A domain és tárhely vásárlást egyfajta misztikum övezi. A legtöbben valahogy félnek ettől az egész online dologtól és elképzelhetetlennek tartják, hogy legyen egy saját domain nevük a saját terhelyükön.
Ezért is ennyire gyakori a blog.hu-s és hasonló ingyenes blogok, mert azt 2-3 kattintásból létre lehet hozni és el lehet indítani. Az egészben a vicc, hogy kb. egy domaint és tárhelyet is ilyen könnyen meg lehet igényelni. Lemértük, bruttó 3 perc alatt megvolt a teljes folyamat.
Az igaz, hogy egy saját tárhelyre ráépíteni egy honlapot már nem 3 kattintás, lehet 5 is kell hozzá, de az is megvalósító 🙂
A tárhelyet egyébként a dima.hu tárhelyszolgáltató cégtől rendeltük meg. Úgy gondolom, hogy ár érték arányban a legjobbak között van, a kezelőfelületük nagyon átlátható és minden szükséges beállítást meg lehet csinálni náluk.
A saját domain név előnye többek között az is, hogy létre tudsz hozni rajta saját céges email címet. Vége tehát a gmailes időknek, most már profi benyomását fogod kelteni és Neked is lehet egy info@cegneved.hu, hello@cegneved.hu, vagy akár neved@cegneved.hu-s email címed. Mennyivel másabb benyomást kelt, igaz?
Néhány fontos gondolat a domain név választásról
először azt kell eldönteni, hogy magyar, vagy idegennyelvű honlapot szeretnél. Nyilván ha angol célcsoportnak, angol nyelvű honlapot fogsz készíteni, akkor érdemes .com-os végződésű domaint választanod. Azonban ha magyar nyelven akarsz honlapot, akkor maradj a .hu-s domainnál.
A domain hosszát illetően próbálj ne elszállni, tehát a alpokaljaitehenfarmrólszarmazotejszallitovallalat.hu nem igazán nyerő választás, bár kétsésgkívül a domainből lejön, hogy mivel foglalkozik a cég.
A néhány karakteres betűneveket sem nagyon javaslom, mert ahhoz nagy branddé kell nőnöd, hogy meg tudjanak jegyezni. Bár itt is vannak nagyon pozitív példák, például egy kávé forgalmazó fiatal vállalkozó domain neve maran.hu. Első hallásra nem mond semmit, de mégis baromi jól hangzik és könnyen megjegyezhető.
A javaslatom az, hogy ha fontos a személyes márkád, akkor legyen a neved, pl. keresztnevvezeteknek.hu, vagy fordítva. Fontos, hogy ne legyen se pont, se alsóvonás a keresztnév és vezetéknév között, ez nem email.
Egyik fő szempont, hogy a témára, vagy tevékenységre utaljon. Erre egy tökéletes példa a fotosleszek.hu. Legyen tehát könnyen megjegyezhető.
Hosszúságra pedig 3-8 szótagban gondolkozz.
Ha végignézted a videót, akkor most töltsd ki a munkafüzet mai részét.
Ha kérhetlek, akkor kérlek oszd meg a facebook oldaladon ezt a mai részt, mármint ha tetszett. Szerintem igen sok érdekes dolog elhangzik a videóban és sok ismerősödnek lehet hasznos. Ehhez csak kattints az oldal alján lévő kék gombra.
Sok sikert akkor mára, kezdd el kitölteni a munkafüzet ötödik napjának anyagát.
Ha még nincs meg a munkafüzeted, akkor egy kicsit lejjebb görgetve tudod kérni PDF formátumban.
Még egy fontos dolog: ha Pesten laksz, akkor gyere le az UP center közösségi irodába és próbáld ki ingyen egy teljes napig . Ehhez csak mondd be megérkezéskor a Business Challenge jelszót és már helyet is foglalhatsz és egész nap dolgozhatsz!
Itt megtalálsz mindent az UP centerről: http://upcenter.hu

A Business Challenge-hez jár egy online munkafüzet és 20 vállalkozási ötlet, amit emailben fogok elküldeni!
A Te példányod hova küldhetem?