Business Challenge 4. rész
– Pénzügyi tervezés –
Üdvözöllek a Business Challenge 4. részében!
A mai részben a pénzügyi tervezés alapjairól beszélünk. Ez azért fontos, mert ha erre nem figyelsz, akkor könnyen úgy vághatsz bele az egész vállalkozósdiba, hogy komoly adósságba kerülhetsz, illetve könnyen felélheted tartalékaid.
Ha nem vagy kellően körültekintő, akkor könnyen eshetsz abba a hibába, hogy hónapokon keresztül több lesz a kiadásod, mint a bevételed. Ezt ugye Te sem szeretnéd?
Első lépésként fontos azt meghatároznod, hogy egyáltalán milyen cégformát és azon belül milyen adózási formát választasz. Ha kezdő vagy, akkor első vállalkozásnak KATA-s egyéni vállalkozást javaslok, mivel ott a legkedvezőbbek az adózási feltételek.
Ha van főállásod, vagy nappali tagozatos hallgató vagy valamelyik főiskolán, vagy egyetemen, akkor havi 25.000Ft adót kell fizetned. Ha nincs jelenleg bejelentett munkád, akkor havi 50.000Ft lesz az adód.
Ez igazán kedvező szerintem, pláne úgy, hogy évi 8.000.000Ft a keret. Ha ügyes vagy, akkor havi több, mint 650.000Ft bevételed lehet belőle.
A cégalapításon túl szükséges lesz iparűzési adót fizetned, aminek éves díja van, ez térségtől függően 0Ft és pár 10eFt között változik. Ezen felül van egy évi 5.000Ft-os Kamarai hozzájárulási díj, amit be kell fizetni.
A legtöbb pénzt a szoftverek, illetve a marketing költség fogja jelenteni. Ezekre egyébként érdemes úgy tekintened, hogy ezek mind azt a célt szolgálják, hogy Neked több ügyfeled legyen. Tehát nyaralás és új autó helyett (ami tényleg csak viszi a pénzt) a marketingre áldozz a legtöbbet, tehát a marketingen soha ne akarj spórolni!
A kezdésnél szükséged lesz egy tárhelyre és egy domainre, amihez a dima.hu-t javaslom. Ennek költsége 5.000Ft-10.000Ft között mozog, attól függően, hogy mekkora méretű tárhelyet rendelsz.
Ezt követően szükséged lesz egy jó honlap sablonra, amihez én az Elegantthetemes Divi-t használom és ha megteheted, akkor 89 follárért meg tudod vásárolni. Ha sok most így kezdésre, akkor több ezer ingyenes wordpress sablon közül is választhatsz.
Ami még nagyon fontos, az az E-mail marketing szoftver. Ezzel fogsz tudni automata emaileket kiküldeni, vásárlásokat lebonyolítani és egész komoly és összetett marketing folyamatokat fogsz tudni vele megcsinálni. Ehhez mi a SalesAutopilot magyar fejlesztésű szoftvert fogjuk használni.
A világ egyik legjobb ilyen jellegű szoftvere, én imádom!
A számlázásról szem szabad megfeledkezni, erre a szamlazz.hu szoftvert használjuk.
Ezekre fog még akkor rájönni a marketing költség, pl. facebook és adwords hirdetés, affiliate partnerek jutalékai, stb.
Egy rövid jogi disclaimer: ez az anyag nem számít jogi és pénzügyi tanácsadásnak, ezzel kapcsolatban fordulj megfelelő szakértőhöz.
Most nézd végig a videót, töltsd ki a munkafüzet mai részét és oszd meg a facebook oldaladon ezt a mai részt, mármint ha tetszett. Szerintem igen sok érdekes dolog elhangzik a videóban és sok ismerősödnek lehet hasznos.
Ehhez kívánok sok sikert, és akkor kezdd el kitölteni a munkafüzet negyedik napjának anyagát.
Ha még nincs meg a munkafüzeted, akkor egy kicsit lejjebb görgetve tudod kérni PDF formátumban.
Még egy fontos dolog: ha Pesten laksz, akkor gyere le az UP center közösségi irodába és próbáld ki ingyen egy teljes napig . Ehhez csak mondd be megérkezéskor a Business Challenge jelszót és már helyet is foglalhatsz és egész nap dolgozhatsz!
Itt megtalálsz mindent az UP centerről: http://upcenter.hu
A Business Challenge-hez jár egy online munkafüzet és 20 vállalkozási ötlet, amit emailben fogok elküldeni!
A Te példányod hova küldhetem?