Business Challenge 11. rész
– Termékpiramis II. –
Üdvözöllek a Business Challenge 11. részében!
A tegnapi részt ott hagytuk abba, hogy legyen ingyenes hasznos tartalmad, legyen csaliterméked, amit email címért cserébe adsz oda, ezután legyen belépő terméked, ami egy elképesztően jó ajánlat egy roppant kedvező áron.
A fő termék tehát csak a negyedik lépés a sorban. A fő terméknél annyi a javaslatom, hogy próbálj mindig abban gondolkozni, hogy miként tudsz többet adni. Ha mondjuk mobiltelefon kiegészítőket forgalmazol és rendelnek tőled mondjuk tokot, akkor a postázás során írj egy köszönő levelet, egy 2000Ft-os kupont, amit be tud majd Nálad váltani, egy tisztító kendőt, egy kis kocka csokit. Ezek filléres tételek, mégis képzeld el az ügyfeled arcát, mikor kibontja a Tőled kapott csomagot. Ő “csak” egy telefontokot rendelt, de egy egész csomagot kapott. Szerinted nem fog a barátainak Rólad mesélni? Hidd el, hogy fog!
A fő termék felett van még két szint. Ez az a két szint, ahol a legnagyobb bevételt fogod tudni realizálni.
Az egyik az exkluzív ajánlat. Ez egy olyan prémium szolgáltatásod, vagy terméked, aminek nagyon-nagyon magas az ára, viszont értékben is mindent tartalmaz, amit csak tudsz adni, vagy szolgáltatni.
Ennek elsősorban pszichológiai hatása van, ahogy a videóban is említettem. Ha meglátsz egy 6 milliós televíziót, akkor egy fél milliós mennyivel olcsóbbnak tűnik, igaz?
Éppen ezért Neked is kell majd lennie exkluzív ajánlatnak, amivel fel tudod pozícionálni magad, illetve amivel a többi termék eladását tudod növelni. Persze nem gond, ha megveszi valaki ezt az exkluzív terméked, vagy szolgáltatásod, a lényeg, hogy tudd leszolgáltatni.
A termékpiramis csúcsa pedig nem más, mint a kiszámítható bevételt eredményező havidíjas szolgáltatás. Magyarországon még nincs igazán elterjedve ez a fajta modell, azonban akik itthon elkezdték, ők egész jókat mondanak erről a modellről.
Ennek célja, hogy hozzá lehessen férni nagyon értékes és hasznos anyaghoz és ezért egy jelképes havidíjat kell fizetni. A havidíj nyilván iparágtól függöen 1.000Ft-10.000Ft között mozog. Itt tehát nem az egy főre eső bevétel a fontos, hanem az elért volumen, ami azt jelenti, hogy hány eladás származik belől. Ha mondjuk megveszi 1.000ember a 3.000Ft-os előfizetést, akkor az 3 millió forint kiszámítható bevételt fog eredményezni.
Ezekből a lépésekből áll össze egy jól felépített termékpiramis.
Ezeket próbáld betervezni, hogy melyik termék elkészítésével mikor fogsz foglalkozni és ha felépül a termékpiramisod, akkor viszont úgy tekinthetsz a vállalkozásodra, hogy sikerült kimaxolnod rendesen. Legalább is ami a termékfejlesztést illeti.
Ha végignézted a videót, akkor most töltsd ki a munkafüzet mai részét.
Ha még nincs meg a munkafüzeted, akkor egy kicsit lejjebb görgetve tudod kérni PDF formátumban.
Ha kérhetlek, akkor kérlek oszd meg a facebook oldaladon ezt a mai részt, mármint ha tetszett. Szerintem igen sok érdekes dolog elhangzik a videóban és sok ismerősödnek lehet hasznos. Ehhez csak kattints az oldal alján lévő kék gombra.
Még egy fontos dolog: ha Pesten laksz, akkor gyere le az UP center közösségi irodába és próbáld ki ingyen egy teljes napig . Ehhez csak mondd be megérkezéskor a Business Challenge jelszót és már helyet is foglalhatsz és egész nap dolgozhatsz!
Itt megtalálsz mindent az UP centerről: http://upcenter.hu

A Business Challenge-hez jár egy online munkafüzet és 20 vállalkozási ötlet, amit emailben fogok elküldeni!
A Te példányod hova küldhetem?