Business Challenge 10. rész
– Termékpiramis I. –

Üdvözöllek a Business Challenge 10. részében!

Egy gyors beszúrás, mielőtt elkezdjük: az említett, termékpiarmisról szóló videómat itt tudod megnézni: https://www.youtube.com/watch?v=aDFke-B0ikg

És akkor kezdjük!
A termékpiramis kialakítása egy vállalkozás életében egy kulcs lépés. Én nem engednék úgy senkit vállalkozásba belefogni, hogy ha nincs legalább egy 1.0-s termékpiramisa felépítve.

Kivitelezőként és marketing tanácsadóként elég gyakran belefutok a konzultációim során olyan kifogásba az ügyfelek részéről, mikor a termékpiramisról kezdünk el beszélgetni, hogy „de az én bizniszem más”.
Lehet, hogy bizonyos tekintetben más, de MINDEN vállalkozásnál fel lehet építeni egy alap termékpiramist.
Ha már van legalább egy csaliterméked a fő terméked előtt, az ez első lépésként nagyon jó, mert ezzel legalább az adatbázis építést el tudod kezdeni.
Ha van már egy belépő terméked is, akkor a fő termék vásárlásának lehetőségét növeled meg nagyban.

Ha nincs még vállalkozásod, akkor első lépésként egy csaliterméket kell kitalálnod és azt megcsinálnod, hogy ezzel el tudd kezdeni az adatbázis építést. Egy későbbi részben lesz erről szó, hogy ezt milyen módon tudod megtenni. A lényeg, hogy már most kezdj el azon gondolkozni, hogy a Te esetedben, a Te vállalkozásodnál mi lehet a csalitermék.
Ha megcsináltad becsületesen a konkurencia elemzést, akkor már látod, hogy más cégeknek milyen csalitermékei, esetleg belépő termékei vannak. Ebből látod, hogy milyen irányba érdemes elindulnod. Nyilván nem kell ugyanazt csinálnod, mint a versenytársaid, de támpontként jó lehet.

A videóban is elmondom, hogy ma a legnagyobb hiány a figyelemből és a bizalomból van. Ezért roppant mód fontos, hogy már most elkezdj értéket adni, illetve azt az üzenetet közvetítsd, hogy Te szakértője vagy a témának és nálad érdemes lesz majd a későbbiekben vásárolni.
Ebből kiindulva a blogolást, az ingyenes értékadást már a MAI NAPON el tudod kezdeni. Ehhez nem kell más, csak egy sima egyszerű wordpress alapú honlap, amin keresztül el tuddo kezdeni megírni az első cikkeidet.

Az értékes tartalom fogja azt eredményezni, hogy a piac elkezd megismerni, elkezd bízni benned, és itt még nem is beszélünk semmiféle termékeladásról. Az néhány lépéssel később van a folyamatban.

Tehát a vállalkozásod próbáld úgy felépíteni, hogy először tegyél bele és ne próbálj meg eladni.
Jó, persze, ha webshopod van, akkor joggal merülhet fel Benned a kérdés, hogy az emberek vásárolni mennek hozzád.
Részben igaz, részben nem. Az emberek valamilyen eredményt akarnak a Te termékeddel megszerezni. És ha Te a terméked mellett plusz módon is hozzá tudod segíteni az érdeklődőt, vagy a honlapod látogatóját ennek az eredménynek az elérésében, akkor azért roppant mód hálás lesz, hidd el!

Első lépés tehát az ingyenes tartalom, ami behozza az érdeklődőt a honlapodra, elolvashatja a cikkeidet, megismerhet Téged és ezáltal kialakul egyfajta bizalom. Ha szimpatikus vagy neki és sikerült értéked adnod, akkor el fog kezdeni Téged követni.

A második lépés az úgynevezett csalitermék. Ezt fogd fel úgy, hogy ez már egy termék, amiért nem kérsz pénzt.
Pénz helyett az idejével, a figyelmével és az email címével fog fizetni.

Azért fontos elkezdened minél hamarabb email címeket gyűjtened, mert ezáltal meglesz egy közvetlen kontakt a leendő ügyfeleidhez. A facebook sajnos olyan drasztikusan lecsökkenti az organikus eléréseket, hogy arra nem lehet alapozni. Az email ebből a szempontból sokkal jobb.

A harmadik lépés a belépő termék, aminek az a célja, hogy megtörténjen az első vásárlás. Itt egy olyan ajánlatot kell tudnod összeállítani, ami a célpiac számára nagyon nagy értékkel bír, mégis iszonyat jó áron hozzá tud jutni. A cél, hogy megtudja, hogy milyen az, amikor Nálad vásárol, kis elköteleződéssel ki tudja próbálni, milyen vagy, amikor pénzt ad Neked.

Ha az első  vásárlás jól sikerült és az ügyfélben pozitív kép alakul ki Rólad, akkor ez fogja megalapozni a későbbi rendszeres vásárlásokat. Persze azt szerintem nem kell mondanom, hogy minden szinten az ügyfél elégedettsége a legfontosabb!

Szóval adj mindig többet, lepd meg az ügyfeleidet, járj a kedvükbe és ez fogja megalapozni hosszú távon a sikered!

Már csak a munkafüzet van hátra, most kérlek vedd elő a munkafüzetet és csináld meg a 10. nap anyagát.

Ha még nincs meg a munkafüzeted, akkor egy kicsit lejjebb görgetve tudod kérni PDF formátumban.

Ha kérhetlek, akkor kérlek oszd meg a facebook oldaladon ezt a mai részt, mármint ha tetszett. Szerintem igen sok érdekes dolog elhangzik a videóban és sok ismerősödnek lehet hasznos. Ehhez csak kattints az oldal alján lévő kék gombra.

Még egy fontos dolog: ha Pesten laksz, akkor gyere le az UP center közösségi irodába és próbáld ki ingyen egy teljes napig . Ehhez csak mondd be megérkezéskor a Business Challenge jelszót és már helyet is foglalhatsz és egész nap dolgozhatsz!
Itt megtalálsz mindent az UP centerről: http://upcenter.hu

Business Challenge

Business Challenge

A Business Challenge-hez jár egy online munkafüzet és 20 vállalkozási ötlet, amit emailben fogok elküldeni!
A Te példányod hova küldhetem?