Business Challenge 47. rész
– Facebook oldal elkészítése –

Üdvözöllek a Business Challenge 47. részében!

A facebook a virágkorát éli. Egyszerűen aki nincs fent a Facebookon, mint cég, az óriási lehetőséget szalaszt el.
Sokan mondják, hogy a Facebooknak már vége, lejárt az ideje, de ők nyilván valamit rosszul csinálnak, vagy teljesen más aspektusból vizsgálják a témát. Kezdő-haladó vállalkozóként a Facebook még mindig az egyik legjobb közösségi felület, ahol megtalálhatod a követőidet, illetve rendkívüli kedvező feltételekkel tudsz hirdetni.

De nézzük meg, hogy kiknek kell facebook oldallal foglalkozni?

Azt mondom, hogy mindenkinek. Nyilván a B2B (Business to Business) iparágakban kicsit kisebb szerepet tölt be a Facebook, mint a B2C (Business to Customer) esetében, azonban a videóban is említettem azt a fontos marketing alapelvet, hogy nem VAGY-ban, hanem ÉS-ben kell gondolkodni. Tehát egy B2B-nak is kell lennie honlapnak, youtube csatornának, illetve facebook oldalnak. Egy B2C-nek pedig egyenesen kötelező.

Miért érdemes Facebook oldalt létrehozni?

Ha csak egy sima privát oldalad van, azzal még nem fogsz tudni tömegeket elérni, csak az ismerőseidet. Ezért kell külön céges oldalt létrehozni. Ennek többek között még az az előnye, hogy ezzel fogsz tudni hirdetési fiókot létrehozni és ezzel fogsz tudni hirdetni.

A facebook hirdetés az egyik legolcsóbb hirdetési forma, ezért akár kezdő vagy, akár haladó, muszáj Neked is ezt kihasználnod.

Miket posztolj a facebookon?

Fontos, hogy ne csak a sales tartalmú kommunikáció menjen a facebook oldaladon. Tehát akkor elég hamar el fogod veszíteni a követőid figyelmét, ha folyton csak olyan posztokat teszel ki, hogy “Megint 20%-os AKCIÓÓÓ”. Az embereket nem igazán érdekli, hogy megint árakciózol.

A facebookon az emberek élményért jönnek, illetve hogy megnézzék, hogy mi történt az ismerőseikkel, illetve megosszák másokkal a saját élményeiket. Nem vásárolni és nem is lexikont olvasni. Ezért nem is kell hosszú tartalom a facebookra.

A szöveg mellett nagyon érdemes videós tartalmakat is kitenni, mivel ezeknek sokkal jobb az organikus elérése (tehát amikor nem fizetsz a megjelenésért, hanem magától megjelenik).

A napi szintű kommunikáció nagyon fontos, hár ez iparáganként változhat. Egy B2B esetében lehet elég 2-3 naponta is, egy influencernek viszont napi 4-5 poszt is kellhet. Nézd meg mondjuk Rubint Réka, Berki Krisztián, vagy Kasza Tibi facebook oldalát. Tolják a rendszeres tartalmat és imádják is az emberek.

Javaslom, hogy itt is modellezd le a működő megoldásokat. Nézd meg, hogy mit és hogy kommunikál akár a versenytársad és próbáld Te is azt a stratégiát használni. Ha neki bevált, nagy eséllyel Neked is be fog.

Ha végignézted a videót, akkor most töltsd ki a munkafüzet mai részét.

Ha még nincs meg a munkafüzeted, akkor egy kicsit lejjebb görgetve tudod kérni PDF formátumban.

Ha kérhetlek, akkor kérlek oszd meg a facebook oldaladon ezt a mai részt, mármint ha tetszett. Szerintem igen sok érdekes dolog elhangzik a videóban és sok ismerősödnek lehet hasznos. Ehhez csak kattints az oldal alján lévő kék gombra.

Még egy fontos dolog: ha Pesten laksz, akkor gyere le az UP center közösségi irodába és próbáld ki ingyen egy teljes napig . Ehhez csak mondd be megérkezéskor a Business Challenge jelszót és már helyet is foglalhatsz és egész nap dolgozhatsz!
Itt megtalálsz mindent az UP centerről: http://upcenter.hu

Business Challenge

Business Challenge

A Business Challenge-hez jár egy online munkafüzet és 20 vállalkozási ötlet, amit emailben fogok elküldeni!
A Te példányod hova küldhetem?