Business Challenge 38. rész
– Felkészülés az első fizető ügyfélre –
Üdvözöllek a Business Challenge 38. részében!
A tegnapi hírlevél meg is hozta az első megrendeléseket, ezért a mai nap folyamán Ágival erre fogunk felkészülni. Tehát az első fizető ügyfélre.
Mivel Ági az elmúlt időszakban az ismerőseinek, barátainak elég sok ingyenes tanácsadást tartott, ezért nem lesz számára teljesen új ez a szituáció, azonban mégis egy óriási mérfőldkő, mivel most fizetnek a szolgáltatásááért először.
Tanácsadás, konzultáció
A felkészülést három szintre bontottuk tanácsadás esetében:
1) tanácsadás, konzultáció előtt
2) tanácsadás, konzultáció során
3) tanácsadás, konzultáció után
Tanácsadás, vagy konzultáció előtt mindenféleképpen ajánlott leegyeztetni pontosan a találkozó helyszínét, időpontját, célját, tematikáját. A lényeg, hogy az ügyfél fejében ne legyen semmiféle kérdés a találkozóval kapcsolatban.
A konzultációra mindig időben érkezz, illetve maga a tanácsadás során nyújts többet, mint amit az ügyfél elvár.
A tanácsadás után pedig mindig érdeklődj, hogy milyennek találta a szolgáltatást, illetve kérj proaktívan ajánlást.
Fizikai termék
Ha termék vásárlásról van szó, akkor pedig a következő három kategóriára bonthatjuk a teendőket:
1) termék kiszállítás előtti teendők
2) termék kiszállítása
3) termék kiszállítása utáni teendők
A termék megvásárlása és kiszállítása közötti időszakban az ügyfelet érdemes folyamatosan tájékoztatni a termékről, hogy éppen milyen fázisban tart.
A kiszállítás történjen a várt időpontban, illetve fontos, hogy a megrendelt állapotban érkezzen meg a vásárlóhoz. Pl. ne törött fülű bögrét kapjon meg a megrendelő. A megrendelt termék mellé plusz ajándékot nyugodtan betehetsz, itt is fontos a túlteljesítés.
A kiszállítás után újra vásárlást ösztönző kupont lehet felajánlani a vásárlónak, illetve kérni, hogy adjon értékelést a termékről, illetve a megrendelés folyamatáról.
Akár szolgáltatás, akár termék esetében fontos, hogy a megrendelést követően felhívd az ügyfelet. Ezt szinte senki nem cisnálja és ez óriási bizalmat vált ki a megrendelőből. Ez azért is jó, mert ezzel szinte nullára csökkenthető a kintlévőség aránya, illetve a magas bizalmi szintnek köszönhetően fognak újra vásárolni az ügyfeleid.
A másik fontos gondolat a túlteljesítés. Mindig adj többet, jobbat, mint amit az ügyfél elvárna.
Ha végignézted a videót, akkor most töltsd ki a munkafüzet mai részét.
Ha még nincs meg a munkafüzeted, akkor egy kicsit lejjebb görgetve tudod kérni PDF formátumban.
Ha kérhetlek, akkor kérlek oszd meg a facebook oldaladon ezt a mai részt, mármint ha tetszett. Szerintem igen sok érdekes dolog elhangzik a videóban és sok ismerősödnek lehet hasznos. Ehhez csak kattints az oldal alján lévő kék gombra.
Még egy fontos dolog: ha Pesten laksz, akkor gyere le az UP center közösségi irodába és próbáld ki ingyen egy teljes napig . Ehhez csak mondd be megérkezéskor a Business Challenge jelszót és már helyet is foglalhatsz és egész nap dolgozhatsz!
Itt megtalálsz mindent az UP centerről: http://upcenter.hu

A Business Challenge-hez jár egy online munkafüzet és 20 vállalkozási ötlet, amit emailben fogok elküldeni!
A Te példányod hova küldhetem?